28.02.2020

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid debiutuje w polskich salonach

Suzuki przedstawia model SX4 S-CROSS Hybrid z nowym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) wspomaganym przez układ mild hybrid 48V SHVS.

Nowy silnik 1.4 BOOSTERJET o oznaczeniu K14D jest połączony z układem mild hybrid 48 SHVS, który pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i zachować dotychczasowe osiągi. Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid z silnikiem K14D zapewnia od 20% do 21%* mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z modelem wyposażonym w silnik K14C.

*Dane w oparciu o metodę pomiarową NEDC.

Najważniejsze rozwiązania:

Silnik 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik K14D z układem mild hybrid 48V SHVS, zastępuje dotychczasowy silnik K14C. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbodoładowanie podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulacji ciśnienia, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Otwiera się natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), nowy silnik K14D zapewnia dynamiczną i oszczędna jazdę.

Układ mild hybrid 48V SHVS
SSkłada się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Wyższy standard wyposażenia
Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid już w podstawowej wersji wyposażenia Comfort Plus oferuje takie udogodnienia, jak:

  • Układ mild hybrid 48V SHVS
  • Reflektory LED (dla świateł mijania i świateł drogowych)
  • Tylne lampy zespolone LED
  • Radar Brake Support
  • Adaptacyjny tempomat (ACC)
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • Funkcja automatycznego włączania świateł i wycieraczek
  • Przednie lampy przeciwmgłowe
  • Relingi dachowe
Zobacz SX4 S-CROSS Hybrid na stronie
03.03.2020

Nowy Ignis Hybrid - kultowy wygląd, bogate wyposażenie i oszczędny układ napędowy

Suzuki Ignis Hybrid umacnia swoją pozycję jako jedyny dostępny na rynku ultrakompaktowy SUV. Samochód delikatnie zmienił wygląd, w ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie, a pod maskę trafił zmodernizowany silnik z układem mild hybrid 12V SHVS.

Dowiedz się więcej
28.02.2020

Suzuki wprowadza model Swift Sport Hybrid

Suzuki wprowadza do oferty model Swift Sport Hybrid z nowym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) połączonym z układem mild hybrid 48V SHVS.

Dowiedz się więcej
28.02.2020

Suzuki Vitara Hybrid już w polskich salonach

Suzuki wprowadza do polskich salonów model Vitara Hybrid wyposażony w nowy silnik 1.4 BOOSTERJET (K14D) współpracujący z układem mild hybrid 48V SHVS.

Dowiedz się więcej
28.02.2020

Nowe hybrydy w ofercie Suzuki!

Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.

Dowiedz się więcej